Kupiłeś w sklepie IKEA jedną z tych lamp? Lepiej ją oddaj, szklany klosz może wam spaść na głowę!
IKEA apeluje do klientów, którzy posiadają lampę sufitową HYBY, LOCK lub RINNA, by niezwłocznie ją zdemontowali i zwrócili w najbliższym sklepie IKEA, gdzie otrzymają pełen zwrot kosztów zakupu.
Sklep został powiadomiony przez klientów o incydentach, gdy szklany klosz lampy spadł na podłogę. W kilku przypadkach konieczne okazało się udzielenie pomocy medycznej poszkodowanym. Jedna z osób odniosła obrażenia wymagające założenia szwów.
Dotarliśmy do takiej osoby. Mieszkanka Dąbrowy Górniczej prosi o zachowanie anonimowości.
- Kupiłam jedną z takich lamp w IKEI. Podczas montażu plafon pękł i połówka uderzyła mnie w skroń. Byłam opuchnięta, założono mi sześć szwów - mówi klientka IKEA w Katowicach. - Zgłosiłam to w IKEI i otrzymałam pismo, w którym poinformowano mnie, że zlecone zostaną dodatkowe badania tego towaru. Ostatecznie okazało się jednak, że nie mają jednak żadnych zastrzeżeń do tych lamp. Zapytano mnie jakie mam oczekiwania i odpowiedziałam, że przecież tak duża firma chyba wie, jak postępować w takich sytuacjach. Nie otrzymałam jednak żadnego odszkodowania - podkreśla nasza Czytelniczka.
Jak informuje IKEA na swojej stronie - Bardzo poważanie traktujemy kwestię bezpieczeństwa swoich produktów, dlatego każdy z nich jest testowany i sprawdzany pod kątem zgodności z obowiązującymi normami i przepisami. Jednak pomimo tego, dotarły do nas zgłoszenia przypadków, gdy klosz lampy spadł na podłogę. W trosce o bezpieczeństwo klientów chcemy uniknąć podobnych wypadków, dlatego podjęliśmy decyzję o wycofaniu lamp z rynku.
Lampy sufitowe HYBY oraz LOCK znajdowały się w sprzedaży na wszystkich rynkach IKEA (LOCK od 2002 roku, a HYBY od 2012 roku), natomiast lampa RINNA oferowana była od 2010 roku w jedenastu krajach europejskich oraz w Chinach. Lampy sufitowe HYBY, LOCK oraz RINNA można oddać w najbliższym sklepie IKEA, gdzie zostanie dokonany pełen zwrot kosztów zakupu. Dowód zakupu (paragon) nie jest konieczny, by otrzymać zwrot. Więcej informacji można uzyskać w Dziale Obsługi Klienta w najbliższym sklepie IKEA lub telefonicznie pod numerem 22 275 05 00.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?